"תשועת עולמים" - גיליון מספר 9, פרשת רְאֵה

-דבר תורה לפרשת רְאֵה תשפ"ג- 

משק המים בישראל לעומת באומות העולם כסימן מובהק לתהליך הגאולה

 פרשת השבוע היא גם השבת השלישית מתוך שבע שבתות הנחמה מתשעה באב ועד ראש השנה

. ההפטרה שעל שמה נקראת השבת נחמה היא "עֲנִיָּה סֹעֲרָה לֹא נֻחָמָה". מי זאת העֲנִיָּה? מי זאת הנסערת? שיש לה סערה גדולה מאוד. 

אומר לנו תרגום יהונתן בן עוזיאל, זאת ירושלים : "קַרְתָּא"-עיר, "דְאָמְרִין עֲלָה עַמְמַיָא"-שאומרים עליה אומות העולם, "לָא תִתְנְחֵם".
אומות העולם אומרים על ירושלים, מה שהתפיסה הנוצרית אומרת: "את לעולם לא תתנחמי! הבחירה עברה אלינו, לנצרות".

 ואנחנו מבינים שכל מילה ומילה וכל פסוק ופסוק בהפטרה הזאת, זאת נחמה על ירושלים שהיא בעצם שיא השיאים של הנחמה

אנחנו מכירים הרבה סוגי נחמות, קיבוץ גלויות, אנחנו כבר 150 שנה רואים קיבוץ גלויות. "גדול יום קיבוץ גלויות כיום שנבראו בו שמים וארץ"(פסחים פ"ח עמוד ב'), זו נחמה. אבל שיא השיאים של הנחמה, זה בניין ירושלים.
ולכאורה, כל מילה בהפטרה הזאת אמורה לתת לנו נחמה ואם אנחנו כל מילה בהפטרה זאת נחמה, אז אנחנו לא מבינים את ההמשך של ההפטרה. "הוֹי כָּל צָמֵא לְכוּ לַמַּיִם". (ישעיהו פרק נ"ה, פסוק א') איזו נחמה יש כשאני הולך למים? אלא, יש פה הסבר מאוד מאוד עמוק. "הוֹי כָּל-צָמֵא" - מי שצמא לראות סימני נחמה גדולים שמעולם לא היו, שילך למים. 

מה פירוש שילך למים? לך למשק המים של ישראל, לך למשק המים של אומות העולם, ותבין את הנחמה הגדולה של ירושלים. ירושלים והמים הם הנפילה הסופית של העולם הנוצרי שרודף את ישראל, כמובן רק אלה שרודפים את ישראל. וזו נפילה סופית של העולם המוסלמי, האיסלם, אלה שרודפים את ישראל. 

משק המים בישראל לעומת משק המים באומות העולם. אומרים לך תתבונן, "הוֹי כָּל צָמֵא", אתה צמא למשהו חדש? הרבה אנשים אומרים לי: הרב אלחרר, שמענו כבר על הרב עוזיאל שהוא אמר שתקופתנו היא נצח נצחים. שמענו שהרב עוזיאל הוא הראשון והיחיד שבכל הספרים שלו כתב שלעולם לא יהיה פה חורבן. היה חורבן ראשון, היה חורבן שני, לעולם לא יהיה פה חורבן. הוא הראשון שכותב מאמר על זה. טוב, את זה שמענו. 

אבל אנחנו צמאים לסימנים חדשים, אנחנו צמאים לנחמה חדשה!
שמענו על הרב יוסף משאש ע"ה שהסביר את הפסוק בדניאל על קום מדינת ישראל: "וַיֹּאמֶר אֵלַי עַד עֶרֶב בֹּקֶר, אַלְפַּיִם וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת וְנִצְדַּק קֹדֶשׁ". (דניאל פרק ח', פסוק י"ח). שמענו עוד חכמים, שמענו על הקץ המגולה, אבל אנחנו רוצים משהו חדש! אומר לנו הנביא, אם אתם רוצים להבין למה מדובר בתהליך נצחי של גאולה, "לכו למים". 

מה זה "לכו למים"?

 לכו תבדקו! איראן מתייבשת, איספהן וטהראן יש שמה שאיבה גדולה מאוד שגרמה למפולות, לבולענים, לבניינים שלמים שמתחילים לזוז בגלל התייבשות של איראן. ולא רק התייבשות של איראן, בואו נסתכל גם מִסְּבִיבֵנוּ. נהר הפרת מתייבש לחלוטין! שבעים שנה לא הייתה בצורת כזאת בסוריה. בסוריה חופרים 1550 בארות פיראטיות. אנשים קנו משאבות והחלו לשאוב, על דעת עצמם, מים בעומק של עשרה מטרים.

 רגע, זה לא כל כך מפורש. אתה אומר: "הוֹי כָּל צָמֵא לְכוּ לַמַּיִם" אבל אנחנו רוצים פסוקים מפורשים! אז אנחנו צריכים ללכת לירמיהו ולישעיהו.

 כתוב בירמיהו פרק נ' פסוק יב : "…הִנֵּה אַחֲרִית גּוֹיִם, מִדְבָּר צִיָּה וַעֲרָבָה". אחרית הימים, הרב סקאלי אמר, זה מתחיל משנת תשכ"ח, בדיוק, יש תאריך מדויק מתי זה מתחיל. "אַחֲרִית גּוֹיִם" המקומות שיש בהן את השפע הגדול ביותר! אם זה בארצות הברית, ואם זה באירופה. 

הנהר הדנובה, 3000 ק"מ, בתהליך התייבשות עמוק. מתחילים בדנובה רואים אותם עכשיו.
הרבה מאוד פרטים שאפשר לספר על מה שקורה. אבל, הדבר המרכזי, הפסוק המרכזי, שהרב משה דוד וואלי ע"ה, מקובל אלוהי קדוש, היה מאוד מאוד חביב עליו, זה הפסוק הזה בירמיהו: "הִנֵּה אַחֲרִית גּוֹיִם".

 לעומת באחרית הימים של ישראל יש "אַחֲרִית גּוֹיִם מִדְבָּר צִיָּה וַעֲרָבָה" גם המקומות שיש להן שפע גדול של מים יהפכו להיות ציה וערבה.  

ולעומת זאת בעם ישראל : "כִּי נִבְקְעוּ בַמִּדְבָּר מַיִם, וּנְחָלִים בָּעֲרָבָה". (ישעיהו ל"ה פסוק ו ') זה לעומת זה, ירושלים לעומת צור, יצחק וישמעאל, "וּלְאֹם מִלְאֹם יֶאֱמָץ". זה נופל זה קם. 

משק המים בישראל, ישראל הפכה להיות מעצמת המים הגדולה ביותר בעולם. אם זה התפלה, אם זה הפטנט המופלא שבמופלאים של נטפים שאף אחד לא מצליח להגיע לרמה שלו המדויקת, אם זה מאגרי המים. ואז אנחנו רואים שמתקיים בנו הפסוק, בכלל צריך ללמוד את הפרק הזה בעיון. פרק ל"ה פסוק ו' בישעיהו : "כִּי נִבְקְעוּ בַמִּדְבָּר מַיִם וּנְחָלִים בָּעֲרָבָה", נבקעו במדבר מים, לעומת "אַחֲרִית גּוֹיִם מִדְבָּר צִיָּה וַעֲרָבָה". 

כשהלכו להתיישב באילת, אף אחד לא האמין שתהיה שם הִתְיָישְּׁבוּת.

 הרב עוזיאל, הרב היחיד שאומר להם אילת חלק מא"י, אילת, יהיו בה ובאזור הדרומי הזה מיליונים של אנשים

זה מה שהוא{מרן הרב עוזיאל ע"ה} כתב לפני שבעים שנה כשהיו כאן מי שכתב שהכל פה ייחרב. 

"וְהָיָה הַשָּׁרָב לַאֲגַם, וְצִמָּאוֹן לְמַבּוּעֵי מָיִם…". (ישעיהו פרק ל"ה פסוק ז') ובהמשך הדבר המדהים : "..."וְדֶרֶךְ הַקֹּדֶשׁ יִקָּרֵא לָהּ...". (ישעיהו פרק ל"ה פסוק ח') זאת אומרת, כל הדבר הזה שאתה רואה: הִתְיָישְּׁבוּת במקומות ים המלח שזה עמק הסידים - עמק השדים, רק שמה? מי הלך לשם? הפך להיות אתר המרפא הטבעי הטוב בעולם

. חברות ביטוח מכל העולם שולחות למקומות המדבר של ישראל כי הם הפכו להיות המקומות הטובים ביותר בעולם. ונסיים בפסוק המופלא שבמופלאים של אותו פרק בישעיהו בל"ה שמדבר: "כִּי נִבְקְעוּ בַמִּדְבָּר מַיִם, וּנְחָלִים בָּעֲרָבָה".

 אם אתה רואה שישראל היא מעצמה של מים זה סימן שירושלים תיבנה, ואם כן אז תדע בוודאות "וּפְדוּיֵי ה' יְשֻׁבוּן וּבָאוּ צִיּוֹן בְּרִנָּה וְשִׂמְחַת עוֹלָם עַל רֹאשָׁם...". (ישעיהו פרק ל"ה פסוק י') ממש כמה פסוקים אחר כך

. 'שמחת עולם' זה ביטוי של מרן הרב עוזיאל, וכן 'גאולת עולם'. בכל המקומות: ב"הגיוני עוזיאל", ב"מכמני עוזיאל", ב"משפטי עוזיאל". 

תמיד מרן הרב עוזיאל מתבטא : שמחת עולם, גאולת עולם, ששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה.  

בעגלא ובזמן קריב עד הגאולה השלמה אמן.
שבת שלום ומבורך !